GPDA: Veszélyes a versenyzés Monzában
2006.09.12. 17:17
A Forma-1-es versenyzők elvesztették türelmüket, és közleményben erősítették meg, csak abban az esetben fognak visszatérni Monzába a jövő évben, ha a pálya tulajdonosai a biztonság növelése érdekében megteszik a szükséges lépéseket.
A Versenyzők Érdekvédelmi Szervezete (GPDA) a hétvégén tartotta meg legutóbbi ülését, ahol a versenyzők egyöntetűen egyetérttettek abban, hogy komoly változtatások szükségesek Monzában, mert a pálya jelenlegi biztonsága aggodalomra ad okot.
A pilóták már korábban is panaszkodtak a gumifalak közelsége, illetve az elterjedten alkalmazott kavicságyak használata miatt. A résztvevők ugyanis jobban szeretnék, ha a kanyarokban aszfaltozott búkóterek védelmeznék őket, illetve a gumifalak a pályától távolabb kerülnének elhelyezésre.
Bár az eredeti tervek szerint a pálya igazgatja is részt vett volna a GPDA hétvégi ülésén, az ügyben érintett illetékes végül lemondta a találkozót, mely szintén mélyen érintette a versenyzőket, akik továbbra is úgy érzik, rajtuk kívül senkinek sem érdeke a pálya biztonságosabbá tétele.
A GPDA hétfői közleményében viszont konkrét változtatásokra szólította fel az olasz ring illetékeseit, melyek kivétel nélkül a biztonság növelését hivatottak szolgálni.
"Már évek óta próbáljuk a FIA közvetítésével az illetékesek tudomására hozni a félelmeinket a bukóterekkel kapcsolatban, hiszen a naptár leggyorsabb pályáján vagyunk a legnagyobb veszélynek kitéve, különösen a második lassítóban" - állt a GPDA közleményében.
"Megértjük és elfogadjuk, hogy a pálya kielégíti a FIA előírásait, azonban a második sikánban a kalkulációk szerint 200 km/h-s lenne a becsapódási sebesség, amely 40G-s lassulást eredményezne."
"Úgy gondoljuk, hogy bizonyított: az aszfaltozott bukóterek sokkal biztonságosabbak, mint a kavicságyak, hiszen előbbi minimum elvárásként szerepel a modern pályákon. Továbbá a rázóköveket is oly módon kellene kialakítani, ahogy azt más modern pályákon megtették. Az elmúlt években a FIA azzal indokolta a változtatások késését, hogy nincs elég pénze a pályának, ám az idei évben egy jelentős távot újraaszfaltoztak, így a pénz nem lehet többé kérdés."
"Meghívtuk legutóbbi ülésünkre a pálya igazgatóját, aki el is fogadta invitálásunkat, ám aznap lemondta a találkozót. Borzasztóan csalódottak vagyunk, hogy nem sikerült lehetőséget teremtenünk arra, hogy együtt dolgozhassunk a pálya jobbá tételén. Ebben a közleményben is nyomatékosítani szeretnénk a szövetségnek, hogy minden lehetséges eszközt be kell venni annak érdekében, hogy biztonságosabbá váljon a versenyzés az olasz ringen."
|